My kinders was nog altyd absoluut gek oor slakke. Hulle dra hulle rond, speel met hulle en red hul al te dikwels uit die huis. (Dalk maak dit weer op vir al die wat seer kry in die proses.) Ons moes seker lankal meer oor die slymerige gediertes geleer het.
Van al ons skootboeke was die een tot dus ver die meeste pret. Daar was lekker slak eksperimente in en sommer heelwat kunsvlyt. Dalk die dat dit so ‘n treffer was.
Die 2 woelwaters moet ‘n klomp slakke bymekaar maak vir ons eksperimente. Ons het gekyk wat plak aan slak slym, of slakke van warm of koue beter hou en waarop hulle die vinnigste beweeg. (Al die slakke het ongedeerd daarvan af gekom, ek kan ongelukkig nie sê of hulle getraumatiseerd was deur die ervaring nie 😉
Vir kunsvlyt het ons slakke van papierborde gemaak, ‘n oulike papier slak gemaak en ook spiraalslakke geknip. Ons het slak somme gedoen. Eintlik het ons soveel ekstra goed gedoen dat ek lêersakkies agter hul boeke geplak het om dit alles in te kon bêre. Vir kunsvlyt idees oor slakke gaan loer in by http://www.daniellesplace.com/html/snailcrafts.html
Ek het ‘n slak woord soek geskep op http://worksheets.theteacherscorner.net/make-your-own/word-search/.
Ek het die werkvel oor die slak vertaal.
En weereens was daar ‘n oulike slak “lapbook” by http://www.homeschoolshare.com/snails.php. Daar is heelwat om te doen, maar hier is 3 van die werksvelle/aktiwiteite wat ek vertaal het:
wat plak aan slak slym – ‘n Eksperiment om te kyk wat aan slak slym plak. Ons het slakke oor ‘n spieël laat loop en toe gekyk wat plak aan hulle slym spore. Sand en blare het maklik geplak
Slym feite – Interessante feite oor grillerige slak slym
Slak dop feite – 5 feite oor slakke se doppe
Die seuns en ek hou ook van skootboeke, alhoewel ek gewoonlik alles moet opstel en hulle dan doen! Hulle verwys dan altyd terug na die skootboek as hulle weer oor die onderwerp wil oplees.
Julle goed lyk so oulik!
Dankie, Elize. Ons is nog maar relatief vars in die skootboek ding. Ons geniet dit vreeslik baie. Dis so ‘n oulike manier om al die leer areas alles in een te integreer. Met elkeen wat ons doen raak ek so bietjie slimmer oor hoe om dit optimaal te gebruik en die werk aan my kant minder en makliker te maak. Ek vermoed soos hulle ouer en meer handig raak sal hulle meer en meer van die feite self kan kies en skryf. Ek vind dat my 2 meer onthou van die dinge wat ons met eksperimente geleer het of stories van gelees het as van die res.
Ons maak nie so baie skootboeke nie, maar dit is gewoonlik redelik groot en dek ten minste ‘n week se “werk”. Hulle onthou baie beslis dit wat hulle fisies doen en by betrokke is, baie beter, en ook die stories. Vir Adam werk prentjies en byskrifte baie goed omdat hy ‘n visuele leerder is.
Ek stel die skootboeke gewoonlik op na gelang van die vrae wat Adam vra oor ‘n onderwerp, maar ook terwyl ek navorsing doen (internet gewoonlik), dan vra ek hom, “haai het jy geweet?” en as hy of Rocco geinteresseerd lyk, dan bring ek dit in.
Ek dink nie twee gesinne se skootboeke sal dieselfde lyk nie, selfs al gebruik jy dieselfde materiaal! Op die ou einde gaan dit daaroor dat julle dit geniet en dit lei outomaties tot leer.
Dit vat ons ook omtrent ‘n week op ‘n skootboek. Maar ek het nou besluit 1 of 2 ‘n maand is meer as genoeg. Ek probeer kyk dat dit inpas by die nuutste boek(e) wat ons lees.
Dis so waar wat jy se dat elke gesin se boeke anders gaan lyk. Ek sien al klaar hoe verskil my 2 se dinge wat vir hulle interessant is.
este Manewales (sien nie jou naam iewers nie 🙂
Ek het gesien iemand het van jou blog na myne geskakel en toe kom kyk ek. Wat ‘n pragtige blog het jy hier!! Ek het nog soveel om te leer!!
Ek lief jou Slak Skootboek! (Jy gebruik sulke mooi suiwer Afrikaans!) Dankie dat jy my blog as skakel op joune plaas! Ek wil baie graag my blog opskerp, sal moet sit en myself leer hoe!
Die Here seën julle tuisonderrig reis! Ek gaan defintief mense na jou blog verwys!
Vriendelike groete
Janet
Dankie, Janet. Ek hoop regtig dat daar meer en meer Afrikaanse tuis onderwys blogs sal kom met tyd. Dis immers heerlik om idees in ons eie taal uit te ruil.